Chiang Rai dag 2 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Peter & Anita - WaarBenJij.nu Chiang Rai dag 2 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Peter & Anita - WaarBenJij.nu

Chiang Rai dag 2

Door: Peter Teitsma

Blijf op de hoogte en volg Peter & Anita

17 Januari 2016 | Thailand, Chiang Rai

Sawadee....

Vandaag hebben we van een geweldige excursie mogen genieten. Om 8 uur werden we opgehaald door een busje met 2 reisleiders (1 stagaire). Daarna de rest van het toale gezelschap opgehaald (9 pers.)

Onze eerste stop was de witte tempel. Een geweldige ervaring om dit te mogen zien. Daarna was het tegenovergestelde aan de beurt. The Black house..... Super hoe dit er allemaal uitziet.

Op naar de theeplantage en wat was het mooi om te zien hoe netjes de rijen theestruiken erbij staan. Na een klein half uur werd er koers gezet naar Monkey Cave. Allemaal apen in een dorpje en een klim naar een grot. Onderweg werden we ok nog lastiggevallen door apen maar was leuk om te zien.

Er werd besloten om eerst te gaan eten bij een lopend buffet restaurant. Super eten en konden hierna nog wat ringen en edelstenen bewonderen. Verkooptechnieken.... De volgende stop was de markt op de grens met Myanmar(Birma). Hier mochten we 50 minten rondlopen alvorens naar de gouden driehoek af te reizen. Hier het Opium museum bezocht en nog bij de rivier gekeken welke Thailand, Laos en Myanmar scheidt.

Op de terugweg nog een hele Tempel bezocht in een vervallen dorp om uiteindelijk om 7 uur weer moe en voldaan terug te keren in het guesthouse.
Superdag en een aanrader voor een ieder die hier naartoe gaat.

Morgen wordt een reisdag met einddoel Sukothai. Hier gaan we dinsdag rondwandelen.

• 17 Januari 2016 - 17:51

Petra:

Op de foto lijkt het er prachtig, maar in hwerkelijkheid zal het er nog mooier uitzien. Goeie reis morgen!

• 17 Januari 2016 - 23:24

Jarno:

Dag Peter en Anita,

Leuk om jullie verslagen te lezen! Veel plezier nog met de vele indrukken die jullie opdoen.